Sunday, July 14, 2013

Selamat Menjalani Ibadah Puasa

Menjelang Ramadhan al Mubarakh ini seperti biasa aku menghentikan sementara aktiviti pancing. Bukan apa, tak tahan panas. Kalau setakat lapar boleh bertahan. Tapi kalau mancing tengah panas terik, rasa haus camana? Namun menjelang Ramadhan lalu aku turun bersama Pak Tam. Seperti biasa Pak Tam buat segala persiapan termasuk cari umpan. Oleh itu wajar bagi dia mendapat rezki lebih. Setakat 20 ekor sembilang tu rasanya lebih lagi. Aku kali ini tewas, hanya 12 ekor sahaja dapat ku naikkan. Namun aku tetap puas hati, dapatan akhir aku yang agak besar, bertelur pulak tu. Cukuplah untuk menjadi kenangan dan semangat untuk aku terus memancing selepas Ramadhan nanti.

Hak cipta terpelihara.


No comments:

922/1 Bahagian C: Prosa Moden. Drama Asiah Samiah

Gambaran masyarakat dalam Drama 1. Masyarakat yang mementingkan kebendaan 2. Wujudnya masyarakat yang mempertahankan hak 3. Masyarakat gemar...